Fast Food

neboli rychlé občerstvení

Nutriční informace na obalech výrobků McDonald’s

Napsal admin • Říj 11th, 2010 • Rubrika: Nutriční informace

26. 10. 2005 – Praha – Novou iniciativu s cílem zvýšit kvalitu informovanosti zákazníků dnes představila společnost McDonald’s. Od příštího roku budou moci zákazníci nalézt na většině obalů důležité nutriční informace znázorněné formou srozumitelných obrázků a sloupcových grafů. Jedná se o vůbec první projekt tohoto typu v odvětví rychlého občerstvení. Iniciativa je součástí programu propagace vyváženého a aktivního životního stylu a dalším krokem na více než třicetileté cestě McDonald’s směrem k vyšší transparentnosti a lepší informovanosti veřejnosti.

S novými obaly se poprvé zákazníci setkají v únoru příštího roku na Zimních olympijských hrách v Turíně. Poté budou distribuovány do restaurací v Severní Americe, Evropě, Asii a Latinské Americe tak, aby do konce roku 2006 bylo vybaveno přes 20 000 provozoven po celém světě. Ani Česká republika nebude výjimkou.

„Naši zákazníci mají právo dostat maximum informací oproduktech, které konzumují,“ říká Michael Friedrich, generální ředitel McDonald’s ČR. „Jedině tak se mohou objektivně rozhodovat, jaké výrobky koupí sobě či nabídnou svým blízkým. A McDonald’s se snaží poskytnout jim důležité informace v maximálně srozumitelné a snadno dostupné formě. Věříme, že čím víc informací zákazníci o našich produktech získají, tím lépe pochopí, jakou péči jejich výrobě věnujeme.“

Nový formát převádí vědecké poznatky do veřejnosti srozumitelné formy. Soubor informací bude zahrnovat údaje jak o nutričních hodnotách jednotlivých výrobků, tak i o jejich podílu na doporučené denní stravě. Jednotlivé ikony budou znázorňovat pět složek, jejichž znalost je podle názoru expertů nejdůležitější pro kvalitní výživu: kalorie, proteiny, tuk, karbohydráty a sodík. Dodatečné informace, a to i včetně vysvětlení, jaký vliv mají výše uvedené složky na každodenní život člověka, budou moci zákazníci nalézt na webových stránkách McDonald’s či v dalších informačních materiálech.

Nový koncept byl již testován s velmi pozitivním výsledkem v několika zemích světa. Zákazníci považují přístup McDonald’s za přínosný a oceňují zejména srozumitelnost a přehlednost zpracování informací.

Štítky:

admin je
Email na autora | Všechny články od admin

Komentáře k článku